16 жовтня 2019
Ставши учасником програми «Мости дружби» для вчителів німецької мови, пройшовши двотижневе стажування у школах Німеччини у регіоні Східна Вестфалія-Ліппе (Німеччина) та ознайомившись із особливостями шкільної системи в Німеччині, хочу поділитися з читачами гімназійного сайту своїми думками.
10 позитивних особливостей німецьких шкіл
1) навчальні кабінети обладнані сучасним устаткуванням: технічними засобами, комп’ютерною та мультимедійною технікою;
2) у школі є басейн, кімната відпочинку для учнів, декілька вчительських кімнат, кабінети для додаткових занять, ліфти у школах з інклюзивним навчанням;
3) у класах на стінах чимало наочності, зокрема географічних карт, правил для учнів, проектних робіт чи портфоліо школярів;
4) у кожному кабінеті є 3 контейнери на сміття – з дитинства учнів привчають сортувати відходи для подальшої переробки;
5) учні користуються підручниками стандартних розмірів, з великою кількістю малюнків, схем, таблиць;
6) у старшій школі діти мають право самостійно обирати 12 предметів основного курсу та 2 предмети для поглибленого вивчення;
7) після уроків учні відвідують у школі різноманітні секції;
8) у класах із інклюзивним навчанням на уроці присутні 3 педагоги: вчитель-предметник, інтеграційний вчитель та соціальний педагог;
9) учні мають уроки трудового навчання, релігієзнавства, філософії, водіння автомобіля, а з 7 класу під час двотижневої практики на підприємстві мають можливість познайомитися з різноманітними професіями;
10) на перервах діти виходять з класів та відпочивають на подвір’ї.
Самохвал Олена Миколаївна, учитель німецької мови